POP UP tilbud fra mai til august

Hagefest for valper!

Etter ide og inspirasjon fra min vennehundeskole, Drammen Hundesenter, får du og din valp også ett fint tilbud til kontrollert sosialisering sammen med valper på samme nivå.

Hagefest er til for valper fra 8 uker til 5 mnd ved første slipp. Denne tiden er viktig for at sosialiseringen skal skje på en god måte og perioden de har mest nytte av dette er til de er opptil ca 12-14 uker gamle. Mine hagefester handler også om ro. Det å kunne være rolig sammen med så mange andre valper/hunder og mennesker er viktig å lære seg tidlig. Vi vil ikke skape for store forventninger hos valpen om fart og spenning når den ser en annen hund så det å være rolig er også noe vi vektlegger på hagefestene.

Vi møtes på Svartli, Storskogveien 673, der vi kan slippe valpene på stort inngjerdet området på ett jordet med tilliggende skogsmiljø. På valpeslippene er det viktig at både du og valpen har en fin opplevelse derfor deler jeg inn gruppen så vi finner passende lekekamerater til alle. Det er ingen garanti for at din valp kan få slipp dersom sammensetningen av valper den dagen ikke passer. Men jeg prøver å ha voksne rolige hunder tilgjengelig så den valpen også får sosialisering.

Dette er målrettet og viktig sosialisering med erfaren og kunnskapsrik instruktør. Jeg, Monica Hauan driver oppdrett og har vært med på over 10 valpekull og har oppdratt mange flere valper i tillegg til å ha arrangert valpekurs hos Kirkenes Hundesenter siden 2013. Forståelse for hundespråket, rasetypiske variasjoner og det du forteller meg om hvordan du opplever din valp hjelper meg å finne rette lekekamerater til din valp.

Jeg anbefaler å komme på mer enn en hagefest. Valpene utvikler og modnes i rasende fart i denne alderen og en forsiktig valp vil kunne hive seg i leken etter å ha fått være litt i utkanten noen ganger først. Sosialisering er nemlig også det å se og oppleve ting på avstand.

Dersom det blir mange deltakere må du regne med venting og det er den tiden du skal trene ro med din valp. Ta med det du trenger for at den stunden også skal bli så koselig som mulig for dere begge. Husk hensiktsmessige klær og sko og godbiter/tyggeting!

Pris kr 300,- for 2-3 timer kommer an på antall valper)

Vipps på forhånd til Monica nr 99642103. MERK HAGEFEST og rett dato

Velkommen til store og små!

Takk for i år -vi sees for hagefester i 2025:

Ingen tider satt opp pr nå

(Med forbehold om endringer så følg med her og på facebook https://www.facebook.com/kirkeneshundesenter)

Slik finner du veien til Svartli:

Adressen er Storskogveien 673, 9911 Jarfjord.

5 min fra Hesseng, 15 min fra Kirkenes, 15 min fra flyplass

Vi sees!